Dota 2 Rehberi: Yeni Başlayanların Bilmesi Gerekenler #1

Dota 2'ye başlayacaklar için altın anahtar niteliğinde tavsiyeler

Merhaba TuruncuLevye takipçileri, bugünden itibaren başlayan “Dota 2 Rehberi ” yazı dizimizde sizlere elimden geldiği kadar Dota 2‘yi ve uzun süre oynadığım DotA ve Dota 2’den edindiğim küçük ama önemli taktikleri sizlere anlatmaya çalışacağım. Gün geçtikçe daha çok detaya ineceğimiz rehberimizde bugün Dota 2’ye yeni başlayacakların bilmesi gereken temel konulara değineceğiz. O zaman “The battle begins!” diyelim ve ilk yazımıza başlayalım.

İlk yazımız olduğu için başlangıç olarak daha önce DotA, Dota 2, LoL kısacası hiç MOBA oynamamış okurlarımıza bir MOBA oyununda ve Dota 2’de bilmeleri gereken temel bilgilere odaklanalım dedik. MOBA’nın tanımını yapmak biraz uzun olabilir ama genel ve basit olarak MOBA her oyuncunun bir karakteri kontrol ettiği ve bu karakterin kendine has yeteneklerinin bulunduğu arkadaşlarınla ya da tek başına karşı tarafı yok etmeye dayalı 20-60 dakikalık oyunlardır. Dota 2’de MOBA türünün öncülerinden ve MOBA’yı dünyaya tanıtan DotA’nın devam oyunudur. Steam üzerinden ücretsiz olarak indirilebilen Dota 2 için gelelim ilk bilmemiz gerekenlere.


İlginizi çekebilir: Dota 2 inceleme


Öncelikle Dota 2’nin taraflarından başlamak istiyorum, “Radiant” ve “Dire“. Haritanın güneybatı kısmında yer alan Radiant bölgesi iyiliği temsil edercesine yeşillik ve hayat doludur. Haritanın kuzeybatısında yer alan Dire ise Radiant’ın aksine hayalet orman görünümünde adeta cehennemi temsil eder. Tarafları tanıttığımıza göre oyunun amacına geçebiliriz. Normal bir Dota 2 oyununda bu iki tarafta da 5’er oyuncu bulunur. Bu beş oyuncu karşı tarafın beş oyuncusuna üstünlük kurmaya çalışır ve sonuçta da her iki takımın sıkıca korunana Ancient‘larından birinin yıkılmasıyla oyun son bulur ve Karşı tarafın Ancient’ını yıkan takım oyunu kazanır.

Bu amaca ulaşmak için en önemli olan kısım tabii ki hero yani kahraman seçimi. Her oyunun başında bir kerelik seçebildiğimiz kahramanların her birinin oyunda bir rolü ve güçlü olduğu bir “attribute” yani nitelik bulunuyor. Şu an yanlış saymadıysam Dota 2’de tamı tamına 99 farklı kahraman bulunmakta. Bu kahramanlar niteliklerine göre üçe ayrılıyor; strength (güç), agility (çeviklik) ve intelligence (zeka). Eğer RPG oynadıysanız bu nitelikleri az çok biliyorsunuzdur ama bilmeyenler için Dota 2’deki mantığına bir bakış atalım.

Başlangıçta her kahramanda bu üç nitelikten belirli sayılarda bulunur ve her seviye atlamada bu nitelikler kahramana özel olarak yükselir. Ama bu niteliklerin biri kahramanın ana niteliğidir ve ana niteliğin sayısının artması kahramana attack damage yani hasar puanı kazandırır. Bunların dışında üç niteliğin her kahraman değişmeyen getirileri vardır. Strength niteliğinin 1 puan artması kahramanımıza maximum health yani canını 19 HP artırır ayrıca saniyede 0.03 HP regeneration yani yenileme sağlar. Agility niteliği ise 7 puanda bir kahramanımızın Armor yanı kalkanını 1 puan artırır ve her bir agility puanı kahramanımızın saldırı hızını (attack speed) 1 puan artırır. Ve son olarak intelligence niteliğinin her bir puanı yetenekleri kullanmamız için gereken mana havuzunu 13 puan artırır ve saniyede 0.04 Mana puanı yenileme sağlar. Ana niteliğine göre kahramanlar belirli rollere bürünür ve de oynanış özellikleri kazanır.

Kahramanlarımızın belirli rollere bürünmesinde çeşitli etkenler vardır. Kahramanın ana niteliği ve yeteneklerinin yanında saldırı türü de önemlidir. Oyunda iki tür normal (yetenek kullanmadan) saldırı türü vardır; Melee (yakından saldırı yapan) ve range (belli bir mesafeden saldırı yapan). Melee kahramanlar istisnalar dışında genelde strength ve agility ana nitelikli kahramanlardan oluşurken, range kahramanlar yine istisnalar dışında intelligence ve agility ana nitelikli kahramanlardan oluşur. Saldırı türlerinden sonra artık kahramanların rollerinden bahsedebiliriz.

Oyunda 10’u ana rol ve 2’si yan rol olmak üzere toplamda 12 farklı rol bulunmaktadır. Bir kahramanın birden fazla rolü olabilir. Şimdilik sadece isim olarak vereceğim rollere ilerleyen haftalarda detaylı bir bakış atacağız. Rollerin isimleri; ana roller Lane Support, Carry, Disabler, Ganker, Nuker, Initiator, Jungler, Pusher, Roamer, Durable; yan roller Escape ve Support. Takımdaki beş kişi bu rollere göre takımını kurar ve karşı tarafı yenmeye çalışır. Peki oyunda kazanmaya giden yolda ne yapmamız gerekiyor?

Yeni bir oyuna başlayıp kahramanlar seçildikten sonra oyun bir buçuk dakikalık geri sayımdan sonra başlıyor. Oyunda bildiğiniz gibi üç koridor bulunuyor. Kahramanlar bu koridorlara ve de gerekirse ormana rollerine göre dağılıyorlar. Oyunun 0.00 saniyesinde ilk creep dalgası ile oyun resmen başlıyor. İlk dalga ile HP’si fazla ama atağı düşük olan üç adet melee creep ve 1 adet mana havuzu bulunan atağı fazla HP’si düşük bir adet range creep spawn olur ve creep’ler her 30 saniye de bir spawn olup koridor boyunca ölene kadar ilerler ve düşmanlarla savaşırlar. Her yedinci dalgada creep spawn’ına bir adet siege (sanırım mancınık diyebiliriz) creep katılır. Bu siege creep’in özelliği diğerlerine göre kulelere ve binalara daha fazla vurması ve daha çok HP bulundurmasıdır. Bu creep’ler bizler kahramanların en önemli altın kaynağımızdır. Her ne kadar kahramanlarımız 4 saniyede 5 gold kazansa da oyunu domine edecek olan item’lara sahip olabilmek için bu creep’lere son vuruşu yapıp para biriktirmemiz gerekiyor. Bu konun detaylarına da ilerleyen zamandaki rehberlerimizde değineceğiz.

Gelelim ilk rehberimizin son önemli detayına; kulelere. Oyunu bitiren şeyin Ancient’ların yıkılması olduğundan bahsetmiştik. İşte bu Ancient’ları koruyan toplamda 11 kule bulunmakta. Bu kulelerin 6’sı koridorlarda, 3’ü base (Ancient’ın etrafındaki kendi binlarımızın bulunduğu alan) girişinde ve 2’si de Ancient’ın yanı başında bulunur. Bu kulelerin HP, armor ve saldırı değerleri bulundukları konuma göre farklılık gösterir. Kulelerin değerleri Ancient’a yaklaştıkça artar. Yani koridorun ucundaki kule ile Ancient’ı koruyan kulenin saldırı ve savunma değerleri birbirinden farklıdır. Kuleler hakkında değinmemiz gereken diğer bir konu ise bir önceki kule yok edilmeden yok edilememeleridir. Yani kısaca koridorun en ucundaki kule yok olmadan ondan sonra gelen kuleye hasar veremiyoruz. Kuleleri sırayla yıkmamız gerekiyor. Bu olay base içindeki bir kuleyi alana kadar devam ediyor. Ayrıca kulelerde backdoor koruması bulunuyor. Bu nedenler yanınızda creep’ler olmadan kuleye kolay kolay zarar veremiyoruz. Son olarak Ancient’ın yanındaki kuleleri yıkmadan Ancient’a zarar veremediğimizi de ekleyelim. Yani kısaca Ancient’a giden yolda ilk önce kuleleri yok etmemiz gerekiyor.

Geldik ilk rehberimizin sonuna. Elimden geldiğince temel bilgileri anlaşılır bir şekilde anlatmaya çalıştım. Rehberimiz ilerledikçe daha çok detaya ineceği için bu bilgilere hakim olmamız gerekiyor. Yeni yazımızda görüşünceye dek kill dolu, bol item drop’lu oyunlar diliyorum. İyi Dotalar!

Exit mobile version