Haven Studios PlayStation ailesinin resmen bir parçası oldu. Resmi duyuruya ek olarak Games Industry tarafından yapılmış olan röportaj ile yeni detaylar da ortaya çıktı.
İlginizi Çekebilir: PlayStation 5 Eski Çevre Birimleri ile Uyumlu Olacak Gibi
Son dönemde Microsoft ve Tencent satın alımlar ile daha çok ön plandalar, ama oyun sektöründeki diğer büyük şirketler de benzer haberler ile gündeme geliyorlar. Sony Interactive Entertainment, bunlardan bir tanesi. Bildiğiniz gibi Japon teknoloji devi son olarak Bungie stüdyosunu satın almıştı. Bu satın alımdan birkaç hafta sonra, Haven Studios da PlayStation Studios ailesine katılımda bulundu.
Kanada menşeli stüdyo, aslında birçoğumuzun yakından tanıdığı ve adını Assassin’s Creed ile duyurmuş olan Jade Raymond tarafından Montreal şehrinde ve yıllar boyunca birlikte çalıştığı yetenekli isimler ile bir araya gelmesi ile kurulmuştu.
Geçtiğimiz Mart ayında da PlayStation Studios başkanı Hermen Hulst tarafından US PlayStation Blog sayfası üzerinden yapılan açıklamayla, 2021 yılından bu yana Sony Interactive Entertainment ile yapılan çalışmanın sonucunda PlayStation Studios ailesine katılacağını öğrenmiştik.
Bu satın alım haberi elbette epey sorgulanmıştı. Çünkü, her ne kadar Raymond’ın dolu dolu bir geçmişi olsa da Haven Studios neticede yeni ve henüz satışa sundukları bir oyun dahi yok. Haliyle böylesi bir gelişme de kafalarda bir sürü soru işareti oluşturmuştu.
Haven Studios PlayStation Çatısı Altındaki Yerini Aldı
Yakın bir zaman önce Twitter üzerinden yapılan paylaşımla, satın alım sürecinin tamamlandığı ve Haven Studios’un artık birinci parti stüdyo ailesinin bir parçası olduğu resmiyet kazandığı duyuruldu.
It's official! The agreement to acquire Haven has closed. Welcome to the PlayStation Studios family, @HavenStudiosInc! pic.twitter.com/rLFjsRYWdy
— PlayStation (@PlayStation) July 11, 2022
Bu duyuruya ek olarak Games Industry sitesi tarafından yapılan röportaj sırasında konuşan Jade Raymond, bulut tabanlı olarak kurulan stüdyoda başlangıçta altı kişinin bulunduğunu ve zamanla yirmi bir kişiye kadar çıktıklarını dile getirdi. Uzun vadeli olarak bulut teknolojisine odaklı olduklarını ve halihazırda çalıştıklarının da sadece bir oyundan öte olduğunu da sözlerine ekledi.
Öte yandan stüdyonun yapısına da değinen Raymond, makinede herhangi bir verinin olmasına ihtiyaç duymadan bir oyunun üzerinde çalışabileceği şeklinde açıklıyor. Haliyle, her şeye çok daha hızlı erişilebiliyor ve farklı ekip üyeleri tarafından ayarlamalar daha kolay asimile edilebiliyormuş.
Bu durum haliyle PlayStation ailesindeki diğer stüdyoların dikkatini çekmiş ve Haven Studios bünyesindeki Sorumlu Teknik Başkan, diğer Sony stüdyolarının liderleri ile bulut alanındaki teknik ayrıntıları konuşmuşlar. Bu durumdan PlayStation konsollarının mimarı olan Mark Cerny’nin de haberi olmuş. Zaten Raymond, AR-GE konusuna bu kadar yatırım yapmalarında Cerny’nin önemli bir rol oynadığını da dile getiriyor.