Geçtiğimiz haftalarda içerik desteğinin sonlandırıldığı Destiny 2 sonrasında Bungie stüdyosu işten çıkartmalar ile gündeme geldi. Detaylar haberimizde sizi bekliyor.
İlginizi Çekebilir: Electronic Arts Bir Başka İşten Çıkartma Dalgasıyla Sarsıldı
Destiny 2 Sonrasında Bungie, İşten Çıkartmalar ile Sarsıldı
Bildiğiniz gibi Destiny 2 için içerik desteği, geçtiğimiz haftalarda sona ermişti. Bir dönemin sona ermesinin ardından, tatsız bir gelişme gündeme geldi. Bir süredir stüdyoda işten çıkartmaların yaşanacağı konuşuluyordu ve beklenen gelişme de maalesef yaşandı.
Bungie yönetimi, ikinci oyunun birkaç yıldır hedeflenen seviyeye ulaşamadığını söyledi. Bilhassa son içerik güncellemesinin ardından, ekibin mevcut büyüklüğü ile faaliyet gösteremeyecekleri söylenir iken sıradaki projelerin halen erken geliştirilme safhasında olması ise bu kararın alınmasında büyük etkenlerden birisi olmuş.
Yaşanan tatsız gelişmenin etkilenen çalışanlar için olumsuz sonuçlar doğuracağının farkında olduğunu söyleyen Bungie, hem bir toparlanma ve hem de sıradaki projelerin daha sağlam bir teme oturtulabilmesi için de gerekli olduğunu düşünüyor. İşten çıkartılan geliştiricilerin büyük oranda Destiny ekibinden olduğundan, ama halihazırda odak noktasında bulunan Marathon oyunun ekibinden de etkilenecek bazı geliştiricilerin olacağından bahsediliyor. Ne var ki şu an için tam sayı açıklanmış değil.

Bungie çatısı altında yaşanan işten çıkartmaların yönetim katını da etkileyeceği söyleniyor. Jason Schreier tarafından yapılan paylaşıma bakılırsa, geçtiğimiz yıl itibarıyla stüdyonun başkanlığını devralan Justin Truman da görevinden ayrılacakmış. Her ne kadar bu iddia şu anlık doğrulanmış olmasa da, teyit edilmesi durumunda bir yeniden yapılanma süreci ile bağlantılı olabilir.
Amerika menşeli Bungie, hayli zorlu bir dönemden geçiyor. Destiny 2 oyununun son yıllarında parlak bir tablo çizememesinin üzerinde bir de Mart ayında çıkan Marathon ile ilgili beklentilerin karşılanamadığını biliyoruz. Ne var ki Destiny 2 sonrasında odağın doğrudan bu oyuna kayması ile önümüzdeki ay bir PvE modunun yayınlanması planlanıyor.
Yaşanan bu gelişmeler, kritik bir dönemin habercisi diyebiliriz. Bakalım gelecek günler Destiny 2 ve Marathon geliştiricisi için nasıl şekillenecek, karanlık dönemden nasıl çıkacaklar? Gelişmeleri takipte olacağız.





