KULLANICI PANELİ
PLATFORMLAR
TURUNCU MENÜ
TURUNCU LEVYE

Unravel İnceleme

Aslında nereden başlayacağım konusunda tam da Unravel'ın yapımcısının, E3 2015 gecesi ilk sahneye çıktığı anki kadar heyecanlıyım. Bir yandan da o heyecanın hangi duygulardan beslendiğini artık anlayabildiğim için minnettarım. Her şeyden önce, bu zamana kadar farkında olmadığımız eksik duyguları yeşerttiği için ColdWood Interactive ekibine ve elbette Unravel’ı hayata geçiren yönetmen Martin Sahlin’e teşekkür etmek istiyorum.

Bu seferki inceleme biraz farklı olabilir. Lakin Unravel’ın oynanışından çok, oyun endüstrisinde ne gibi şeyleri harekete geçirmek istediğine değineceğim. Dilerseniz önce Martin’in paylaştığı, Unravel projesinin ve Yarny karakterinin nasıl ortaya çıktığından bahsedelim.

Huzur ve Sevginin Tohumu

Gerçek sanatçılar için zaman kavramı biraz farklı çalışıyor gibi. Yaptıklarının veya yapacaklarının ne zaman, hangi anda oluşmaya başladığını kestirmek zor. Belki klişe gelecek ama ilham dediğimiz şey, işte bu sanatçıların ekmeği, suyu değerinde. Unravel’ın geliştiricisi de oyunun temellerini atmaya fark etmeden başlamış. Ailesiyle çıktığı bir tatil esnasında ansızın vuran ilham, kafasında tutamayacağı kadar çok fikri uyandırıyor ve Martin, kamp alanında elinde hiçbir araç yokken o fikre kapılıyor; sevdiklerimizle geçirdiğimiz anıları birbirine bağlayacak, onları tekrar yeşertecek bir şey.

Buradaki naif duygu selini kelimelere dökmek imkansız. Özellikle oyun endüstrisi gibi kalabalık, güçlü ve hızına erişilemeyecek derecede tüketim odaklı bir sektörde sevgi, bu zaman göre kesinlikle üretkenlik adına yola çıkılacak bir başlangıç değil. Ancak Martin, tüm imkansızlıklara rağmen kamp alanında karşılaştığı ufak bir çocuktan yün ödünç almak istiyor. Çocuğun o zamanki tepkisi elbette “bununla ne yapacaksın ki?” olmuş, Martin’in cevabı ise çok daha iyi; “2 sene sonra göreceksin.”

Ödünç alınan yünler ve kendisini bir saniye bile rahat bırakmayan ilhamla birlikte Martin, Yarny’i yaratıyor. Ailesiyle İsveç’in huzur dolu kamp ve tatil yerlerini gezerken Yarny’i de yanına alıp, onu farklı doğa manzaralarına oturttuğu yüzlerce resim çekiyor. Kimi zaman yeşillik dolu bir akarsu yamacı, kimi zaman da bataklıkların boy gösterdiği bir dut tarlası derken Yarny, İsveç’in en rahatlatıcı beldelerinde hayat bulan bir karakter haline geliyor.

Eşi ve çocuklarıyla gezip dolaştığı her yerde Yarny’e de bir kare ayıran Martin, aslında o anda hayalini gerçekleştirmiş oluyor; sevgiyi ve huzuru hissettiğimiz her anı birbirine bağlayabilecek bir oyun projesi! Ve böylece, bulunduğumuz zamandan yaklaşık 2 sene öncesinde, Unravel’ın ilk adımı filizlenmiş oluyor.

Yazar: Cenk Barkın Us

11 Şub 2016

Yorumlar

OYUNUN ARTI YÖNLERİ

  • +İnanılmaz güzellikte görseller
  • +İçinizi ısıtacak ufak detaylar
  • +Ambiyansla tamamlanan kusursuz atmosfer
  • +Sevgiye ve hayata dair her şey
  • +Yarny!

OYUNUN EKSİ YÖNLERİ

  • -Bulmacalar kimi zaman oldukça zorlayıcı
inceleme puanı
9.0
  • Grafik: 9.0/10
  • Ses / Müzik: 9.0/10
  • Hikaye / Atmosfer: 9.0/10
  • Oynanabilirlik: 9.0/10
kullanıcı puanı

0 KULLANICININ OYU

0.0
  • Puan verebilmek için giriş yapmalısınız.